2025 Over Ons

Wij zijn data-storytellers met impact

Krijg je groeikansen scherp in beeld

Data en business verbinden

 

Factfinders dringen door tot de essentie. Wij stellen de vraag achter je vraag en komen zo tot de kern. 

Wij ontwikkelen een heldere aanpak met concrete oplossingen. Geen overbodige complexiteit, maar doeltreffende inzichten en acties die je snel begrijpt en uitvoert.

We geloven sterk in de verbinding tussen data en business. Zowel ‘mooie analyses zonder doel of richting’ áls ‘besluiten nemen op ervaren buikgevoel’ leiden niet tot een feitelijk onderbouwde focus om je doelen te bereiken.

Data & Business Analist Programma, PowerBI Training, Data Storytelling, Data Vizualisation
over ons | data gedreven oplossingen | Jochem van der Feer | Ruud Grunder | Factfinders

Ruud Grunder

 

Jochem van der Feer

 

Het verhaal achter Factfinders

Factfinders is ontstaan uit passie voor data en teamwork.

Wij – Ruud en Jochem – hebben jarenlang bij grote bedrijven gewerkt op het snijvlak van data en besluitvorming. Daardoor weten we hoe je op iedere laag in de organisatie data inzet om in te spelen op de kansen die er liggen en de ambities die er zijn.

Het leukste vinden wij het wanneer er, in de projecten die we doen, bevlogenheid  ontstaat als teams op basis van inzichten tot nieuwe ideeën komen.

En daar blijft het natuurlijk niet bij. Met data gedreven werken haal je ook meer resultaat. Onderzoek wijst uit dat bedrijven die data gedreven werken gemiddeld 8% meer winst maken. Tegelijkertijd slaagt momenteel maar 13% van de bedrijven erin om data gedreven beslissingen te nemen.

Wij zien het als onze missie om zoveel mogelijk organisaties in Nederland te helpen om stappen te maken in het maken van betere en feitelijk onderbouwde besluiten.

Onze spark!

Bij onze opdrachten en onze medewerkers zoeken wij altijd naar de ‘spark’. Met energie die eraf spat verander je nou eenmaal meer en behaal je meer impact. Niet toevallig tellen onze kernwaarden op tot een spark!


Samen sterker

Samen met onze klanten bouwen we aan impactvolle en data gedreven oplossingen. Kernwoorden hierbij zijn voor ons: verbinden, inleven, luisteren, mensen-mens.


Passie en plezier

Onze aanpak brengt energie, innovatie en groei. Werken met data moet inspirerende inzichten geven en leuk zijn. Kernwoorden hierbij voor ons: speels, ondeugend, rebels.


Actiegericht

Data moet leiden tot concrete resultaten, niet tot mooie vergezichten: focus op concreet resultaat. Kernwoorden hierbij : pragmatisch, analytisch, comfortabel met onzekerheid.


Resultaat gedreven

Het realiseren van meetbare waarde voor onze klanten staat centraal bij alles wat we doen. Kernwoorden hierbij: klant centraal, drive, focus, effort/impact.


Kennis delen

Wij versterken organisaties door kennis over te dragen en te bouwen aan hun capabilities voor blijvende impact. Kernwoorden: communicatief sterk, overtuigend, feitelijk 


Onze Spark!

Wij zorgen dat data niet alleen inzichten biedt, maar ook inspireert en uitdaagt. Met een frisse blik creëren we oplossingen die impact maken. Kernwoorden: origineel, verfrissend, out-of-the-box.

De kikker als eerste storyteller

Het logo van Factfinders? De kikker: het eerste landdier ooit met stembanden. Sommige kikkers zijn al op meer dan een kilometer afstand te horen. Daarbij hebben ze een unieke oogstand met bijna 360 graden zicht. Dit maakt de kikker een van de eerste storytellers ter wereld: met een brede blik brengen zij hun boodschap duidelijk over.