Cases en whitepapers

Cases en whitepapers

Laat je inspireren


Hieronder vind je aantal interessante cases waar we aan hebben gewerkt in de afgelopen periode. Het is een beperkte selectie die enig gevoel geeft van de breedte van de mogelijkheden. Heb je vragen over een van onze cases, laat het vooral weten. We nemen je graag mee in het verhaal en onze aanpak daarin. 

Sure Lead Management

Mis nooit meer een warme lead!

Uitdaging: Hoe mis ik nooit meer een warme lead en vergroot ik mijn conversie?

Aanpak: Sure Lead Management

We combineren onze wederzijdse expertise waardoor de conversie omhoog schiet. Jouw adviseurs kent de best converterende triggers bij klanten. Wij voegen daar schaal aan toe, zodat je hele klantenbase iedere dag op die triggers wordt gecheckt. Gaat er een trigger af? Dan serveren we die klant uit naar je adviseurs, inclusief de trigger. Dit stelt je in staat om op het juiste moment bij de juiste klant te zijn en te spreken over het juiste onderwerp, waardoor je nooit meer een warme lead mist en je verkoopkansen aanzienlijk toenemen.

Resultaat:

De conversie van lead naar gesprek verbeterde met 400%!

Acquisitie en Retentie

Uitdaging: Handhaven/ vergroten van donateurs en donaties

Aanpak: Power BI dashboard

In Power BI hebben we verschillende gegevensbronnen gekoppeld, zodat inzicht ontstond in de donatiestromen (per type donateur). Denk aan welke instroom en uitstroom er plaatsvindt en welke campagnes succesvol zijn bij welke klant.

Sales Dashboarding en Dialoog

Uitdaging: Ontwikkel een sales dashboard op bijproducten dat één-op-één aansluit van individueel medewerker niveau tot land niveau

Aanpak: Power BI dashboard + performance dialoog + training

In samenwerking met de eindgebruikers (medewerkers en management) hebben we een dashboard ontwikkeld met eenduidige definities. Het dashboard telt op van individueel niveau tot land niveau. Naast het dashboard besteedden we tijd aan het inrichten van de performance dialoog en training.

Workflow Management en Ontwikkeling

Uitdaging: Workflows en medewerker ontwikkeling naar een next level brengen

Aanpak: Power BI dashboard + workflow management + selectietool

Het koppelen van verschillende bronnen, van de financiële administratie, klantdossiers en klanttevredenheid geeft een rijk inzicht in hoe de trajecten verlopen.

Sales Dashboarding and Dialogue 

 

Challenge:  Develop a sales dashboard on by-products that connects one-to-one from individual employee level to country level

Approach:  Power BI  dashboard + performance dialogue + training

In collaboration with end users (employees and management), we have developed a dashboard with clear definitions. The dashboard adds up from individual level to country level. In addition to the dashboard, we spent time setting up the performance dialogue and training.   

Result:  Better insight, better performance dialogue, more ambition

With a good dashboard you are able to clearly define your targets and conduct your performance dialogue really well. This produces better results (you are closer to the ball). It also provides better insight into under- and over-performance, thereby providing insight into which training is needed and providing transparency for all. You are taking a big step in sales maturity in your organization.

Workflow Management en Ontwikkeling

 

  Uitdaging: Workflows en medewerker ontwikkeling  naar een next level brengen

  Aanpak: Power BI dashboard + workflow management + selectietool

  Het koppelen van verschillende bronnen, van de financiële administratie, klantdossiers en klanttevredenheid geeft een rijk inzicht in hoe de trajecten verlopen.

  Resultaat: Betere coaching en trajecten én hogere NPS

  Je bent in staat om de effectieve paden in coaching te ontdekken; zo krijg je in beeld wat de juiste trainingen aan welke coachees zijn. Ook krijgen coaches scherp inzicht in waar zij zich in kunnen ontwikkelen en waarin ze juist heel goed scoren.  Daarnaast verbetert het workflow management. Zo heb je in een oogopslag helder in welke fase welke coachee zich bevindt, of wat de budget uitnutting per coachee is, of wanneer een volgend follow-up gesprek plaats moet vinden of een factuur voor een training betaald moet zijn. Op een hoger niveau wordt het bureau in staat gesteld om nieuwe coachees effectief te verdelen over de verschillende coaches.

 

Whitepapers

Dashboarding en factbased werken is niet alleen van belang voor organisaties met winstoogmerk. Juist ook voor non-profit organisaties kan het heel veel toegevoegde waarde hebben.

> Lees er over in ons whitepaper!